A szabadtéri események minden esetben több felkészülést igényelnek, de az otthoni környezet megéri a fáradozást.
Íme néhány ötlet az otthoni esküvőhöz:
Készítsetek pontos költségvetést
A közhiedelemmel ellentétben nem spórolhattok sokat azon, ha otthoni esküvőre készültök.
Egy rendezvényhelyszínhez képest van néhány kiadás, amit megúszhattok, de ezzel szemben számos olyan elemre is szükség van, ami egy rendezvényekre szakosodott helyszínen alapvető (hűtőszekrények, bútorok, professzionális cateringnek megfelelő konyha, megfelelő mennyiségű mellékhelyiség, stb.)
Ha leültök összeírni a költségeket, gondoljátok át részletesen, hogy mire lesz szükségetek vagy kérjétek ki szervező véleményét.
Készüljetek fel az esőre
Itthon minden szabadtéri esküvőn fel kell készülni az esőre. Az esetek nagy részében napsütéses esküvőket szervezünk, de akármilyen szerencsések is vagyunk, nekünk is mindig van B tervünk.
Az esküvő előtt egy héttel már elég pontosan előre látni az időjárást, de a szervezés kezdetekor fel kell készülni minden időjárásra. Kevés olyan családi ház van, ahol beltéren elfér egy kisebb esküvőnyi vendégsereg (ha mégis, akkor probléma megoldva), így a legszerencsésebb, ha béreltek egy sátrat.
Napsütéses idő esetén is hasznos lehet egy nagy méretű sátor (ezekbe akár légkondicionálás is elhelyezhető), vagy helyette készülhettek napernyőkkel a délutáni erős napsugarak ellen.
Tavasztól őszig inkább délután kezdődjön az esküvő, így elkerülhetitek a legmelegebb órákat.
Ételek és italok
Kerti, laza hangulathoz illő ételeket és italokat ajánlunk szabadtéri esküvőkhöz. Hangulatos lehet egy szabadtéri grillparti egy koktélpulttal (ebben az esetben praktikus a grill pultot távolabb helyezni a vendégektől, hogy a füst és az illatok ne zavarják őket az asztaloknál).
Készülhettek több kisebb és lazább étkezéssel is, mivel nagy melegben az emberek nem szívesen esznek nehéz ételeket. Ha a vendégek érkezésekor pincérek kínálnak italokat és falatkákat, a ceremónia utáni vacsora is lehet könnyedebb (akár kiegészítve egy késő esti gyümölcspulttal).
Virágok és a környezet
Kérjetek olyan virágokat és dekorációt, amelyek szabadtéren, nagy hőségben sem mennek tönkre (jó ötlet lehet például cserepes virágok használata).
Mindenképpen vágjátok le a füvet az esküvő előtt egy-két nappal. Ez nagyban megkönnyíti a bútorok és a dekoráció elhelyezését, valamint a közlekedést is (szóljatok előre a vendégeknek, hogy megfelelő cipőkkel készüljenek). Ha nagyon egyenetlen a talaj, béreljetek táncparkettet az asztalok alá is, erre a legtöbb olyan cégnél lehetőség van, akik sátrakkal foglalkoznak.
Ha igazán varázslatos környezetet szeretnétek, készüljetek fel időben. Kérjétek ki egy profi kertész véleményét és ültessetek már ősszel olyan virágokat, amik pontosan az esküvő hónapjában virágzanak.
Készüljetek szabadtéri ,,túlélő”-csomaggal a vendégeknek
Ez egyben lehet a köszönőajándék is. Praktikus kellékeket ajánlunk: szúnyogriasztót, legyezőt, hűsítőket, flip-flopok, napszemüveg, stb.
Szükség lesz egy helyre az ,,igenekhez”
Legyen elég hely, hogy külön berendezzetek egy területet a ceremóniához (ha erre nincs hely, a közeli parkban, hegyen vagy kápolnában is kimondhatjátok az igent).
Ez a hely ne legyen zsúfolt. Manapság már nem szokás minden vendéget leültetni, így azzal is helyet tudtok spórolni, ha a vendégek felének rendeltek széket, a többiek pedig egy-két könyöklő mellett nézik végig a szertartást.
Ne próbáld meg egyedül megszervezni
Főleg, ha még soha nem szerveztél eseményeket. A legjobb megoldás egy profi rendezvényszervező felkérése, aki számos döntés meghozatalában tud segíteni nektek és olyan kellékek is eszébe jutnak, amikre magatoktól nem gondolnátok.
Ha nem szeretnétek hivatásos szervezőt felkérni, kérjétek meg egy-két barátotokat, hogy segítsen nektek. Már az ötletelésnél segíthet, ha többen vagytok. A nagy napra pedig mindenképpen kérj segítséget. A szolgáltatóknak számtalan kérdése lesz, így a legjobb, ha megbízol valakit (akár egy talpraesett barátnőt), akit ezzel megkereshetnek és aki a döntéseket is meg tudja hozni.
Anyakönyv- vagy szertartásvezető
Járjatok utána időben, hogy milyen lehetőségek vannak nálatok. Sajnos sok olyan helyszín van, ahol az anyakönyvvezető nem megy ki helyszínre. Ilyenkor is van megoldás: már itthon is nagyon jó szertartásvezetőket lehet felkérni, hogy levezényeljék a ceremóniát. Ha elég lazák vagytok, kérjétek meg egy barátotokat, hogy adjon össze titeket (mi már szerveztünk ilyen esküvőt és elmondhatjuk, hogy nagyon megéri).
Hol aludjanak a vendégek?
Ha otthon tartjátok az esküvőt, ne hívjátok meg a vendégeket éjszakára. Egy átlagos családi házban nincs több egy-két vendégszobánál, így nem túl kényelmes, ha az esküvő reggelén sorban kell állni a fürdőszobáért. Mi azt ajánljuk, hogy a legszűkebb családon kívül senki ne aludjon nálatok, a többieknek foglalhattok szállást a közeli panzióban vagy szállodában (ilyenkor praktikus, ha megbíztok valakit, aki éjszaka mindenkit átszállít a szállására).
Szóljatok a szomszédoknak és a városvezetésnek is
Mindenképpen ajánlott bejelenteni az eseményt az önkormányzatnak. Valószínűleg szükség lesz egy közös egyeztetésre a helyszínen, ahol együtt meg tudjátok beszélni, hogy milyen szabályok vonatkoznak az ilyen jellegű eseményekre.
Ha vannak a közelben szomszédok, őket is illik időben értesíteni (legjobb, ha személyesen szóltok nekik). Ebben az esetben arra is megkérhetitek őket, hogy a ceremónia ideje alatt ne végezzenek olyan kerti munkát, ami nagy zajjal jár.
+ Szervezzétek meg a parkolást
Nem mindennapi esemény, hogy a házatok elé több tucat autó parkol. Kérdezzétek meg a városvezetést és a szomszédokat is, hogy aznap ne legyen gondotok ezzel. Ha sok autó érkezik egyszerre, kérjetek meg valakit, hogy segítsen a parkolásban a vendégeknek.
Reméljük sokan döntötök az otthoni esküvő mellett. Annál személyesebb nem is lehetne a nagy nap, minthogy a gyerekkori szobádban készülődsz és a saját kertetekben mondjátok ki a boldogító igent. Ha úgy gondoljátok, hogy belevágtok, keressetek minket nyugodtan és szívesen segítünk a szervezésben.
Losonczi Évi
ConceptWedding